تماس با ما
جمعه, 10 فروردين 1403
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۲/۲۴ 
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان:
راه اندازی كارگروه ویژه محیط زیستی در شركت نفت و گاز اروندان
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از راه اندازی کارگروه ویژه محیط زیستی در شرکت نفت و گاز اروندان به منظور حفاظت از محیط زیست خوزستان خبر داد.


به گزارش روابط‌عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، عبدالله عذاری اهوازی، ضمن دیدار با «محمدجواد اشرفی» مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان، از ارتقاء مستمر استانداردهای زیست محیطی در شرکت نفت و گاز اروندان و شرکت ملی نفت ایران خبر داده و بیان کرد: حفظ محیط زیست، مدیریت پساب های صنعتی و توجه به اقلیم تالاب در نگهداشت یک محیط مناسب برای همزیستی مسالمت آميز صنعت نفت و تاسیسات نفتی با طبیعت پیرامونی و مردم آن اهمیت ویژه ای در شرکت نفت و گاز اروندان دارد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در این نشست که عصر سه شنبه 20 اردیبهشت ماه برگزار شد بیان داشت: در این راستا در یکی از آخرین پروژه های زیست محیطی شرکت اروندان، برای اولین بار در صنعت نفت، آب پساب بهداشتی در میدان آزادگان شمالی نه تنها تصفیه شد، بلکه از آب تصفیه شده جهت گسترش فضای سبز پیرامون تاسیسات استفاده گردید.

مهندس عذاری اهوازی افزود: یکی دیگر از کارهای مهم اخیر پروژه مدیریت پسماندهای ویژه در منطقه دارخوین است که این پروژه در دست اقدام است و در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.
ایشان در ادامه با تاکید بر صیانت از سرمایه های ملی اظهار داشت: با تدابیر مدیریتی در منطقه دارخوین از سوزاندن گاز همراه نفت در حد بسیار بالایی جلوگیری به عمل آمده که این مهم در کاهش آلودگی هوا و حفظ سرمایه  ملی نقش مهمی دارد.

 مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: برای حفظ محیط زیست باید از سوزاندن گازهای همراه نفت که یک سرمایه ملی است، جلوگیری کرد چون این گاز یک عنصر گرانبها، سرمایه ملی و بهترین خوراک پتروشیمی ها و گنجی برای آیندگان به شمار می رود.

وی با تاکید بر اینکه با تصمیمات مدیریتی می توان برای آیندگان کارهای بزرگی به ارث گذاشت، بیان کرد: کارهای شرکت نفت و گاز اروندان و سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان باید به شکل کاملاً هماهنگ و همکاری شده مابین دو سازمان انجام شود و به همین منظور، شرکت نفت و گاز اروندان در نظر دارد به زودی تفاهم نامه عملیاتی و قابل اجرایی را با سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان امضا کند. 

عذاری اهوازی از تشکیل و راه اندازی کارگروه ویژه محیط زیستی در شرکت نفت و گاز اروندان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: از سازمان محیط زیست خوزستان درخواست می شود که یک نفر به نمایندگی از این سازمان با مجموعه شرکت نفت و گاز اروندان به صورت مداوم ارتباط تنگاتنگ داشته و در حلسات حضور پیدا کند تا هماهنگی و همکاری های دو سویه میان این دو سازمان ارتقا یابد.


* تدابیری برای آلودگی های محیط خاک های بهداشتی شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در این دیدار نیز با تاکید بر اینکه  تالاب هورالعظیم برای مردم خوزستان و کل کشور از جایگاه بسیار مهم و حساس برخوردار است، گفت: اکتشاف نفت در این تالاب باعث شده تا حفاظت و زحمت شرکت های نفتی در حفظ و نگهداری از این محبت الهی را بیش از بیش شود و انتظار می رود که شرکت نفت برای حفاظت از این تالاب کوشا باشد.

 وی تاکید کرد: انتظار می رود در خصوص آلودگی های محیط خاک های بهداشتی و مسائل دیگر تالاب نیز تدابیری اندیشه شود.

اشرفی در خصوص کاهش سوزاندن شعله فلر منطقه دارخوین عنوان کرد: این کار خوب  از نمونه‌های یک تصمیم خوب مدیریتی است که به صلاح محیط زیست و وزارت نفت بوده و از هدر رفت سرمایه جلوگیری شد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.0.9.0
    V6.0.9.0