تماس با ما
پنج‌شنبه, 6 ارديبهشت 1403
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۰۲/۰۷ 
از سوی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت نفت و گاز اروندان تشریح شد
مهمترین برنامه های پیش روی شركت نفت و گاز اروندان در سال 1400
مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به نامگذاری سال 1400 به عنوان «تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها»، مهمترین برنامه های پیش روی این شرکت را در راستای تحقق شعار سال تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان مهندس جهانگیر پورهنگ روز سه شنبه (7 اردیبهشت ماه) گفت: برنامه های این شرکت در سال جاری بر محور تولید و استفاده مطلوب از ظرفیت های فنی و تخصصی داخلی در جهت جلوگیری از کاهش تولید تمرکز دارد. 

وی افزود: پیگری های لازم در اجرای طرح توسعه میادین نفتی سپهر، جفیر، سوسنگرد، سهراب و فازهای میادین دارخوین و آزادگان شمالی در غرب کارون تحت قراردادهای (IPC) از اقدامات مهم در روند ظرفیت سازی تولید نفت در گستره عملیاتی این شرکت است. 

پورهنگ تحویل چاه های توسعه ای جدید در میادین مشترک غرب کارون از سوی شرکت مهندسی و توسعه نفت به نفت و گاز اروندان و راه اندازی چاه های تعمیری میدان نفتی آزادگان جنوبی را از مواردی برشمرد که در اجرای  برنامه بازگردانی و افزایش تولید از این میدان صورت می پذیرد. 

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به برنامه افزایش تولید از میدان نفتی دارخوین، اظهار کرد: در این زمینه تعمیر و تکمیل حفاری 3 حلقه چاه با دکل حفاری و احداث خطوط لوله جریانی و نصب تسهیلات سر چاهی برای 5 حلقه چاه این میدان در دستور کار می باشد. 

وی گفت: تعمیرات اساسی واحدهای بهره برداری طبق برنامه سالیانه و نگهداشت و افزایش تولید طبق جداول پیش بینی شده از سوی شرکت ملی نفت ایران از اقداماتی است که با تلاش مستمر کارکنان این مجموعه در سال 1400 با جدیت بیشتر دنبال می شود. 

* گام‌های بلند نفت و گاز اروندان در حفاظت از محیط زیست

پورهنگ به شرایط و موقعیت حساس حوزه عملیاتی این شرکت در تالاب بین المللی هور العظیم اشاره کرد و افزود: فعالیت نفت و گاز اروندان به نحوی آبی و خاکی است که در این خصوص توجه ویژه به مسائل زیست محیطی و حفظ اکوسیستم آب، خاک و هوا مکمل تولید و انجام عملیات صنعتی در این منطقه تلقی می گردد. 
      
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان تاکید کرد: در این ارتباط پیشگیری از هرگونه آلودگی ناشی از نشت خطوط نفت در تالاب، پیگیری جمع آوری گازهای مشعل واحدهای یادآوران، آزادگان و یاران شمالی با راه اندازی کارخانه گاز و گاز مایع 3200 در نیمه دوم سال، پیگیری احداث خط لوله انتقال گازهای مازاد واحد دارخوین به گاز و گاز مایع 3200 و جمع آوری گازهای مشعل واحد غرب کارون در کوتاه مدت تحت قرارداد فروش گازهای مشعل و در بلند مدت ارسال به تاسیسات جمع آوری گاز و گاز مایع 3200 در اولویت برنامه های امسال شرکت لحاظ شده است. 

وی تعمیر و تکمیل یک حلقه چاه در دارخوین و تبدیل آن به چاه تزریق پساب، ادامه کارهای اجرایی احداث و تکمیل لندفیل برای دفن کنده های حفاری، خرید و نصب مجموعه تصفیه فاضلاب در مناطق عملیاتی دارخوین و غرب کارون و بازرسی فنی بی وقفه خطوط لوله جریانی و انتقال نفت را از شمار دیگر سرفصل های برنامه های زیست محیطی این شرکت عنوان نمود.  

پورهنگ به کارهای در دست اقدام در زمینه بهره برداری، نگهداشت و افزایش تولید از میادین تحت سرپرستی این شرکت از جمله آزادگان شمالی و تلمبه خانه غرب کارون و تعمیر و نگهداری پست های برق منطقه اشاره و گفت: با توجه به برنامه تدوین شده از سوی شرکت ملی نفت ایران مبنی بر تولید افزون بر یک میلیون بشکه نفت از میادین غرب کارون در سال 1404، ظرفیت سازی و ایجاد زیرساخت های لازم برای تحقق این هدف از برنامه های اصلی شرکت نفت و گاز اروندان در سال جاری به شمار می آید.

امتیاز :  ۱.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.0.9.0
    V6.0.9.0