تماس با ما
جمعه, 10 فروردين 1403
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۶/۱۹ 
مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت نفت و گاز اروندان در گفتگو با سیمای مرکز آبادان عنوان کرد
مهندس پورهنگ: تولید از میادین مشترك 5 برابر شده است
مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت نفت و گاز اروندان در گفتگوی تلویزیونی با برنامه بازتاب سیمای مرکز آبادان که چهارشنبه 19 شهریور پخش شد، از افزایش 5 برابری تولید از میادین مشترک طی سالهای اخیر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، مهندس جهانگیر پورهنگ با بیان اینکه شرکت نفت و گاز اروندان با هدف برداشت نفت از میادین مشترک حوزه ی غرب کارون و رسیدن به تولید روزانه بیش از یک میلیون بشکه در سال 1404 تاسیس گردیده است، گفت: در حال حاضر با تولید روزانه حدود 420 هزار بشکه نفت و خوشبختانه زیر ساختها به نحوی توسعه پیدا کرده که توان فرآورشی این شرکت به 700 هزار بشکه در روز رسیده است که نشانه عزم راسخ صنعت نفت در راستای صیانت از منابع هیدروکربوری کشور است.
وی افزود: روزانه حدود 80 هزار بشکه نفت سبک را به پالایشگاه آبادان و بقیه را به مبادی صادراتی ارسال می کنیم. 
جوانترین سرمایه انسانی صنعت نفت در نفت و گاز اروندان
مهندس پورهنگ در پاسخ به پرسشی در مورد سهم نیروهای بومی از مجموع نیروهای انسانی شاغل در شرکت نفت و گاز اروندان، اظهار داشت: خوشبختانه سرمایه انسانی شرکت، جوانترین سرمایه انسانی شاغل در شرکت ملی نفت ایران است که بیش از 80 درصد آن را نیروهای بومی تشکیل می دهند.
مدیر عامل شرکت نفت و گاز اروندان یادآور شد: بخش بالادست صنعت نفت در واقع یک بخش سرمایه بر است که نرخ اشتغال زایی بالایی ندارد اما در بخش های میان و پایین دستی که در نتیجه توسعه همین بخش بالادست شکل می گیرند، اشتغال فزاینده ای ایجاد می شود.

بومی سازی قطعات یدکی 
مهندس جهانگیر پورهنگ با بیان اینکه تحریمهای ظالمانه تاثیرات منفی به ویژه در بخش مالی داشته اما مانع پیشرفت فنی /عملیاتی و تداوم تولید نشده است، گفت: خوشبختانه با تکیه بر توان دانش بنیان ها و سازندگان توانمند داخلی، بخش قابل توجهی از اقلام بسیار حساس و حیاتی مورد نیاز در تعمیرات اساسی کارخانجات فرآورشی توسط شرکتهای دانش بنیان و سازندگان داخلی بومی سازی شده که قیمت  تمام شده این اقلام یک چهارم مشابه خارجی بوده است.
تخصیص حداقل 165 میلیارد تومان برای عمل به مسئولیت های اجتماعی 
مدیر عامل شرکت نفت و گاز اروندان به مسئولیت های اجتماعی سازمان در قبال مردم اشاره کرد و گفت: عمران، آموزش و بهداشت از محورهای برنامه های  عمل به مسئولیت های اجتماعی شرکت برای شهرستانهای حوزه عملیاتی 5 هزار کیلومتر مربعی شرکت نفت و گاز اروندان است.
مهندس پورهنگ افزود: از طریق مدیریت عمران و توسعه مناطق محروم وزارت نفت، بیش از 165 میلیارد تومان جهت توسعه مناطق شهری و روستایی شهرستان های شادگان ، خرمشهر و دشت آزادگان تخصیص یافته که قریب 50 درصد آن محقق شده است.
وی یادآور شد: در راستای کمک به محرومیت زدایی و عمران روستاهای همجوار تاسیسات غرب کارون از طریق بسیج سازندگی و دیگر ادارات ذیربط، اقدامات زیادی در زمینه احداث یا بهسازی مدارس روستایی، تامین اقلام آموزشی برای دانش آموزان کم برخوردار و مقابله با بحران کرونا هزینه شده است .

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.0.9.0
    V6.0.9.0