تماس با ما
جمعه, 31 فروردين 1403
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۱۲/۲۳ 
با تلاش و همت کارکنان شرکت نفت و گاز اروندان
خط لوله جریانی چاه شماره 101 آزادگان جنوبی مرمت و آلودگی جزیی هور پاكسازی شد
با تلاش و همت کارکنان شرکت نفت و گاز اروندان ، خط لوله جریانی چاه شماره 101 میدان نفتی آزادگان جنوبی مرمت و نسبت به پاکسازی آلودگی مختصر پیرامون محل نشتی لوله در تالاب هورالعظیم در نزدیکترین زمان ممکن اقدام شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، مهندس جهانگیر پورهنگ که شخصا فرماندهی عملیات ترمیم این خط لوله و پاکسازی  هور را بر عهده داشت، اظهار کرد: این خط لوله روز جمعه  دچار نشتی شد که بلافاصله با اطلاع از موضوع تمامی امکانات این شرکت و شرکت متن در منطقه،  برای جلوگیری از آلودگی تالاب به کارگیری گردید.

وی افزود:  ابتدا  جریان نفت چاه 101 متوقف و تیم های عملیاتی تعمیر خط لوله و HSE به موازات آن پاکسازی  سریع  آلودگی در محل نشتی را در دستور کار قرار داده و اصل سرعت، کیفیت و ایمنی سازی خط و دفع آلودگی سطحی در این موقعیت،  با توجه به اهمیت تالاب با استفاده از تجهیزات لازم از جمله بوم جاذب ترکیبات نفتی به مرحله اجرا در آمد.

پورهنگ با اشاره به اطلاع رسانی به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان هویزه و درخواست برای حضور کارشناسان این اداره برای نظارت بر عملیات، گفت: در این ارتباط  آقای ساکی رئیس اداره حفاظت زیست هویزه در محل حاضر و از نزدیک در جریان اقدامات ترمیمی و رفع آلودگی اطراف محل نشتی و تلاش های به عمل آمده در این ارتباط  قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان اظهار کرد: بخشی از گستره عملیاتی این شرکت در غرب کارون در تالاب هورالعظیم تمرکز دارد و از این رو حفظ اکوسیستم آب، خاک و هوا در این موقعیت با توجه به اهمیت این تالاب بین المللی با جدیت و حساسیت بالا مورد اهتمام شرکت نفت و گاز اروندان به عنوان بهره بردار و متولی تولید و  شرکت مهندسی و توسعه نفت به عنوان مجری طرح توسعه میدان های مشترک در غرب کارون قرار دارد.

وی با اشاره به بازرسی فنی خطوط لوله در منطقه، افزود: در این زمینه مقرر شد تا تیم های بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت به طور ویژه و خارج از بررسی ها و تست های دوره ای، خطوط جریانی و انتقال را از نظر ایمنی مورد ارزیابی فنی  قرار دهند.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.0.9.0
    V6.0.9.0