تماس با ما
جمعه, 7 ارديبهشت 1403
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۵/۲۳ 
آیین تحویل و تحول تاسیسات و عملیات راهبری تلمبه خانه غرب كارون برگزار شد
تحویل و تحول تاسیسات تلمبه خانه غرب کارون به شرکت نفت و گاز اروندان با ظرفیت انتقال روزانه ۴۶۰ هزار بشکه نفت خام سنگین و ۲۵۴ هزار بشکه نفت خام سبک به مبادی صادراتی به طور رسمی انجام گردید.


به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، فاز نخست زنجیره انتقال نفت میادین غرب کارون به طور رسمی افتتاح شد و پس از آن در یک نشست رسمی تحویل و تحول تاسیسات و عملیات راهبری تلمبه خانه غرب کارون از شرکت متن به شرکت نفت و گاز اروندان واگذار شد.


فرخ علیخانی، معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران در این نشست ضمن قدردانی از شرکت مهندسی و توسعه نفت که فاز نخست را در شرایط تحریم راهبری کردند، گفت: از مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان و مدیرعامل متن که در این مدت تعامل خوبی داشتند تقدیر می کنم.

جهانگیر پورهنگ، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان نیز در این نشست با اشاره به اینکه از امروز رسما راهبری این تلمبه خانه به این شرکت واگذار شد، گفت: وظیفه ذاتی شرکت اروندان راهبری تولید میادین غرب کارون است و طبق برنامه ریزی ها که به ما ابلاغ شد موظف هستیم میادین غرب کارون و تلمبه خانه را به تدریج تحویل بگیریم؛ تعامل بسیار خوبی نیز در دو شرکت متن و اروندان رقم خورد و همگی در خانواده شرکت ملی نفت ایران توسعه و راهبری این میادین مهم را برعهده داریم و برای توسعه اقتصادی کشور تلاش می کنیم.

وی افزود: از زحمات همکاران در شرکت متن قدردانی می کنم و مانند گذشته تعامل تنگاتنگ و نزدیکی را در ادامه مسیر توسعه میادین غرب کارون خواهیم داشت.
 

تورج دهقانی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) نیز در این نشست با اشاره به افتتاح رسمی تلمبه خانه غرب کارون به عنوان گلوگاه مهم صادرات نفت میادین غرب کارون، گفت: در حال حاضر فاز اول این طرح با  ظرفیت ۷۰۰ هزار بشکه آماده است و در فاز دوم به بیش از یک میلیون بشکه خواهد رسید.

وی افزود: بخش عمده تجهیزات این طرح توسط سازندگان و پیمانکاران ایرانی آماده شده است و امروز شاهد به ثمر رسیدن زحمات این عزیزان هستیم؛ برای همکاران در شرکت نفت و گاز اروندان نیز آرزوی توفیق داریم و این تعامل و ارتباطات باعث شده بتوانیم شاهد تداوم روند توسعه ای در غرب کارون باشیم.
 

بر اساس این گزارش، با اجرای این پروژه که امروز به طور رسمی افتتاح شد و از مدت‌ها پیش عملیاتی شده، انتقال روزانه ۴۶۰ هزار بشکه نفت خام سنگین و ۲۵۴ هزار بشکه نفت خام سبک میادین غرب کارون را به مبادی صادراتی امکانپذیر کرده است.

انتقال نفت آزادگان شمالی، آزادگان جنوبی، یادآوران و دارخوین به تلمبه‌خانه غرب کارون، انتقال نفت یاران شمالی به واحد بهره‌برداری جفیر و سپس تلمبه‌خانه غرب کارون، ظرفیت‌سازی برای پمپاژ بیش از ۷۰۰ هزار نفت سبک و سنگین در تلمبه‌خانه غرب کارون، احداث خط انتقال نفت سنگین تا کریت‌کمپ و سپس خطی تا تلمبه‌خانه امیدیه و برقراری اتصال تا بوستر اهواز، احداث خط انتقال نفت سبک تا کریت‌کمپ و مابقی خط تا تلمبه‌خانه امیدیه و احداث خط انتقال نفت سنگین تا پایانه صادراتی بهرگان و برقراری اتصال تا تلمبه‌خانه و مخازن ذخیره‌سازی گوره از فعالیت‌های انجام شده در این طرح به شمار می‌رود.

 

امتیاز :  ۴.۶۷ |  مجموع :  ۳

برچسب ها

    6.0.9.0
    V6.0.9.0