تماس با ما
سه‌شنبه, 28 فروردين 1403
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۱۱/۲۹ 
وزیر نفت در آیین رونمایی از دکل ۷۲ فتح:
وظیفه داریم برای كارخانه‌های ایرانی كار ایجاد كنیم/ استمرار حمایت از شركت‌های دانش‌بنیان

وزیر نفت اهواز را سومین قطب مهم کشور از نظر تجهیزات صنعتی خواند و گفت: ما وظیفه داریم برای کارخانه‌های ایرانی کار ایجاد کنیم.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، بیژن زنگنه امروز (سه‌شنبه، ۲۹ بهمن‌ماه) در آیین رونمایی از دکل ۷۲ فتح، با بیان این مطلب افزود: امروز روز خوبی است. مسئله ساخت دکل در ایران یکی از آرزوهای صنعت نفت است و ما برای سال‌های طولانی به حفاری و تجهیزات آن نیاز داریم.

زنگنه گفت: دکل تجهیز نیست، بلکه یک کارخانه سیار است و سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای بسیاری از کارخانه‌هایی که در کشور داریم به اندازه یک دکل نیست. بهره‌مندی از ایده دستگاه فرآورش سیار نفت هم از همین طرح دکل گرفته شد که امروز قراردادی مرتبط با آن امضا می‌شود.

وی از جهاد دانشگاهی به دلیل سرسختی در به نتیجه رساندن ساخت دکل قدردانی کرد و گفت: سیستم‌های قدیمی در برابر هر کار جدیدی مقاومت می‌کنند. باید سرسختانه عمل کرد، در غیر این صورت کاری از پیش نمی‌رود. تیم جهاد دانشگاهی نیز تیم جوان، سرسخت و معتقد به توسعه کشور است که این موضوع ارزش بسیاری دارد.

زنگنه با بیان اینکه به جهاد دانشگاهی اصرار می‌کنم این روند را ادامه دهند و به ساخت داخل عمق ببخشند، ادامه داد: وظیفه ماست که برای کارخانه‌های داخلی کار درست کنیم. اهواز بعد از اصفهان و اراک از نظر تجهیزات صنعتی قطب مهمی است.

وزیر نفت گفت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها در برنامه ماست و حمایت از جهاد دانشگاهی نیز ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: دکلِ ساخته‌شده، فقط برای ایران نیست و باید در تمام منطقه از آن استفاده کرد، منطقه ما سال‌ها نفت خواهد داشت.

زنگنه از تلاش‌های شرکت ملی حفاری ایران و دیگر شرکت‌های فعال در حوزه حفاری و مدیران پیشین و کنونی شرکت ملی نفت ایران نیز قدردانی کرد و گفت:  درست است که اکنون کشور در فشار است، اما به لطف الهی و مقاومت مردم و تدبیر نظام، این فشارها با سربلندی پشت سر گذاشته می‌شود.

 

در آیین رونمایی از دستگاه حفاری سنگین خشکی 72 فتح، استاندار خوزستان و مدیران ارشد صنعت نفت حضور داشتند.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.0.9.0
    V6.0.9.0