تماس با ما
جمعه, 10 فروردين 1403
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۱۱/۲۰ 
استاندار خوزستان: چهار درصد درآمدهای توسعه مخازن صرف مسئولیت های اجتماعی می شود

 

استاندار خوزستان گفت: با پیگیری شورای اقتصاد کشور مسئولان وزارت نفت باید چهار درصد از درآمد همه پروژه های توسعه مخازن را در حوزه مسئولیت های اجتماعی هزینه کنند.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، غلامرضا شریعتی در آیین کلنگ زنی احداث کارخانه جمع آوری و فرآورش گازهای مشعل در حوزه غرب کارون اظهار کرد: با همت مردم هزینه های زیادی برای استقلال کشور پرداخت کردیم و زمین های خوزستان شاهد ریخته شدن خون عزیزترین فرزندان این مرز و بوم بوده اند.

وی افزود: مردم برای اینکه آقای خودشان باشند و فرمان بَر بیگانگان نباشند، تلاش بسیاری کردند و در مقابل تحریم های سختی که برای به زانو درآوردن این مملکت به کشور تحمیل شد ایستادگی کردند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه تاکنون تیر دشمنان به سنگ خورده و موفق نشده اند، گفت: بنا به وعده الهی خداوند برای بندگان خود کافی است و نباید به کسی دیگر تکیه کرد؛ بر همین اساس عزت و استقلال مملکت را به راحتی از دست نمی دهیم.

استاندار خوزستان یادآور شد: مزیت خوبی که این پروژه می تواند داشته باشد این است، که پتروشیمی امیرکبیر با ظرفیت بیشتری تولید خواهد کرد و ضمن تامین خوراک، وابستگی اش به بندر امام قطع می شود.

شریعتی بیان کرد: اجرای این پروژه به نفع مردم، محیط زیست، شرکت نفت و خود مشاور طرح است.

وی با اشاره به وجود ظرفیت گاز و پتروشیمی در استان خوزستان اظهار کرد: در گذشته از ظرفیت تبدیل گاز و ارسال آن برای خوراک پتروشیمی ها غافل شده بودند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه طرح جمع آوری خاک های آلوده تحت عنوان لندفیل در دستور کار شرکت نفت و گاز اروندان است، گفت: با برنامه ریزی توسعه مخازن نفتی در غرب کارون تولید بیش از یک و نیم میلیون بشکه نفت در روز برای این حوزه متصور شده اند که می تواند منافع مردم استان خوزستان را نیز افزایش دهد.

شریعتی با اشاره به اینکه منطقه غرب کارون می تواند عسلویه ای برای خوزستان باشد، عنوان کرد: گازی که تاکنون به غیر از ضرر و آلودگی محیط زیست هیچ منفعت رسانی نداشت طی یک اقدام با ارزش افزوده زیاد در مسیری خوب به خوراک پتروشیمی تبدیل می شود.

استاندار خوزستان تاکید کرد: در عین حال که مکلف به حفظ و صیانت از منافع و ثروت ملی هستیم باید موانع منطقه ای را برای تولیدکنندگان به حداقل برسانیم تا به تولید منطقه بیفزایند؛ خصوصاً در میادین مشترک که نباید ذره ای غفلت کنیم و فرصت هایی که در گذشته از دست رفته را دوباره از دست بدهیم.

شریعتی افزود: در عین حال باید از محیط زیست و سلامت جامعه حمایت کنیم که باید این مورد را همزمان با تولید مدنظر داشته باشیم.

وی در پایان تصریح کرد: با پیگیری شورای اقتصاد کشور مسئولان وزارت نفت باید چهار درصد از درآمد همه پروژه های توسعه مخازن را در حوزه مسئولیت های اجتماعی هزینه کنند.
 


اخبار مرتبط:

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شركت نفت و گاز اروندان: طرح توسعه میادین مشترك نفتی در غرب كارون شتاب می گیرد

همزمان با دهه مبارک فجر؛ آیین كلنگ زنی و احداث كارخانه جمع آوری و فرآورش گازهای مشعل در منطقه غرب كارون برگزار شد

مدیركل محیط زیست خوزستان: صرفه جویی روزانه ۵۰ میلیون فوت مكعب گاز با اجرای طرح جمع آوری گازهای همراه نفت

گزارش تصویری: آیین كلنگ زنی و احداث كارخانه جمع آوری و فرآورش گازهای مشعل در منطقه غرب كارون

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.0.9.0
    V6.0.9.0