تماس با ما
چهارشنبه, 5 ارديبهشت 1403
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۶/۱۲ 
در راستای پیگیری آیین نامه نظام استاندارد سازی در صنعت نفت ایران صورت گرفت؛
برگزاری هشتمین نشست كمیته حفاری از كارگروه استانداردسازی صنعت نفت به میزبانی شركت نفت و گاز اروندان

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان؛ صبح امروز(سه شنبه 12 شهریور 1398)  در راستای ماده 3-الف قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت و ابلاغیه شماره 95/396367 مورخ 95/8/24 معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری جهت ملی سازی استانداردهای صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و فرآورده های نفتی و آیین نامه نظام استانداردسازی در صنعت نفت ایران ابلاغی وزیر محترم نفت مورخ شهریور ماه 1397، هشتمین جلسه استاندارسازی کارگروه حفاری با موضوع سازه و زیرسازه دکل های حفاری خشکی به میزبانی شرکت نفت و گاز اروندان برگزار شد.

در این جلسه نمایندگان امور فنی و حفاری شرکت های تابعه شرکت ملی نفت ایران و چندین شرکت خصوصی ذینفع در تدوین اين آیین نامه و مقررات حضور داشتند.

مهندس یوسفی رییس حفاری شرکت نفت و گاز اروندان به عنوان میزبان این جلسه ضمن ابراز خوش آمدگویی بیان داشت: بازنگری و تبدیل استاندارهای موجود صنعت نفت به یک استاندارد یکپارچه در سطح ملی می تواند مبنایی واحد و زبان مشترکی در بین همه ذینفعان امور حفاری کشور ایجاد کند.

مهندس محمدرضا بحرانی پور رییس گروه مهندسی نفت، مخزن و حفاری اداره کل نظام فنی و ارزشیابی طرح ها که ریاست این جلسه را بر عهده داشتند اظهار نمود: بر مبنای ابلاغ آیین نامه نظام استانداردسازی در صنعت نفت از سوی وزیر محترم نفت در شهريور ماه سال 1397  کلیه شرکت‎های تابعه وزارت نفت و سایر ذینفعان مکلف به ایجاد بستر مناسب جهت همکاری در تعیین، بازنگری و نظارت بر حسن اجرای استانداردهای صنعت نفت در جهت ملی سازی آنها شدند.

مهندس بحرانی پور با اشاره به مصوبات و اقدامات جلسات پیشین این کارگروه بیان داشت: هدف از تدوین این استاندارد، تعیین استانداردهایی برای طراحی، دستورالعمل ساخت اجزاء، بازرسی، کنترل کیفی اجزاء و الزامات تحویل کالا مرتبط با سازه و زیرسازه، استفاده، نگهداری و تعمیر دکل، سازه قابل حمل، تجهیزات مرتبط با چاه دکل و زیر سازه مناسب دکل حفاری و خدمات حفاری چاه های نفت و گاز به منظور تأمین سازه مناسب برای عملیات و خدمات حفاری و تأمین روشی منسجم برای ارزیابی سازه دکل حفاری است.

ایشان افزود: این استاندارد شامل مقررات و روش های کدگذاری، بازرسی، ظرفیت استاندارد، توان طراحی و ویژگی های طراحی تجهیزات است که برای سازه و زیرسازه دکل های حفاری خشکی چاه های نفت و گاز کاربرد دارد.

در ادامه این جلسه به ایجاد زمینه های لازم جهت قابل عملیاتی بودن استانداردهای تدوین شده با توجه به شرایط فعلی دکل های حفاری کشور و همچنين ملی سازی اين استانداردها تاکید شد.

 

امتیاز :  ۴.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.0.9.0
    V6.0.9.0