Contact us
Friday, April 19, 2024
  • Date : Tue Sep 17, 2019
مدیر عامل شرکت نفت و گاز اروندان تاکید کرد:
استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی با هدف خودكفایی در صنعت نفت

مديرعامل شركت نفت و گاز اروندان از خط توليد انبوه مته‌های حفاری جهاد دانشگاهی خوزستان بازديد كرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان ، مهندس جهانگير پورهنگ در بازديد از بخش‌های مختلف جهاد دانشگاهی خوزستان، به‌ويژه خط توليد انبوه مته‌های حفاری، با تاكيد بر اهميت اتكا به توليد داخلی، به‌ويژه در صنعت نفت، گفت: برای رفع نيازهای كشور در بخش‌های مختلف، به‌ويژه صنعت نفت و همچنين قرار گرفتن در جايگاه واقعی در سطح بين‌المللی، لازم است به توليد ملی متكی باشيم و در اين زمينه مجموعه‌هايی مانند جهاد دانشگاهی، فعاليت‌های خوبی را آغاز كرده‌اند.
وي با اشاره به توانمندی های جهاد دانشگاهی، افزود: اين مجموعه با توجه به وسعت فعاليت‌ها و ظرفيت خوبی كه در حوزه نيروی انسانی متخصص و شركت‌های دانش‌بنيان در اختيار دارد، می تواند نقش مهمی در زمينه توسعه صنعت نفت و گاز كشور و همچنين تحقق خودكفايی، ايفا كند.
پورهنگ تصريح كرد: افرادی كه دارای تجربه و تخصص در صنعت هستند، بايد در كنار مجموعه‌هايی علمی مانند جهاد دانشگاهی قرار بگيرند و اين تعامل و هم‌افزايی، قطعا نتايج خوبی به دنبال خواهد داشت. سرعت پاسخ به مسايل و مشكلات و حل آنها در بخش عملياتی نفت و گاز و تداوم توليد، از جمله مولفه‌های بسيار كليدی در اين حوزه به شمار می رود و اگر جهاد دانشگاهی و بخش‌های زيرمجموعه اين نهاد علمی بتوانند در بازه زمانی كوتاه نيازهای صنعت نفت و گاز را برآورده كنند، فرصت‌های همكاری مشتركی را می توان ميان اين دو مجموعه تعريف كرد.
مديرعامل شركت نفت و گاز اروندان از آمادگی اين شركت برای توسعه همكاری های مشترك با جهاد دانشگاهی خوزستان خبر داد و گفت: از پژوهشگران مجموعه جهاد دانشگاهی دعوت می شود بازديدی از واحدهای نفت و گاز داشته باشند تا بتوانند برای رفع نيازها، بهتر برنامه‌ريزی كنند.
بر اساس اين گزارش، دكتر سيدعليرضا علوی، رييس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نيز در اين ديدار با اشاره به توانمندي‌های جهاد دانشگاهی در بخش های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و فنی و مهندسی، تاكيد كرد: در فنی و مهندسی و در مجموعه پژوهشكده تكنولوژی توليد جهاد دانشگاهی خوزستان، پس از 10 سال كار علمی، دانش فنی توليد مته‌های حفاری تدوين شد و سال گذشته خط توليد انبوه آن به بهره‌برداری رسيد.
علوی با اشاره به فعاليت‌های آموزشی جهاد دانشگاهی خوزستان، گفت: در حوزه آموزش نيز علاوه بر مراكز آموزش عالی، در بخش آموزش‌های كوتاه‌مدت و همچنین  آموزش‌های ضمن خدمت كاركنان دولت و سازمان‌ها و صنايع نيز فعاليت‌های خوبی در جهاد دانشگاهی در حال انجام است. وی خاطر نشان کرد در حوزه فرهنگی نيز علاوه بر خبرگزاری های ايسنا و ايكنا، مركز افكارسنجی دانشجويان ايران (ايسپا) فعاليت‌های خوبی را در استان به انجام رسانده است.
علوی در انتها با اشاره به توانمندی های جهاد دانشگاهی خوزستان، از آمادگی اين سازمان براي توسعه همكاری های علمی، پژوهشی و فرهنگی با شركت نفت و گاز اروندان خبر داد.

Average :  0 |  Submitted :  0

Tags

    6.0.9.0
    V6.0.9.0